Jdi na obsah Jdi na menu

V Německu se loni vyrobilo nejméně aut za posledních 23 let

23. 1. 2020

Německo patří mezi průmyslové mocnosti světa a jeho zpracovatelský průmysl je závislý z velké části na výrobě aut. Obavy ze znečištění ovzduší, zesílené skandálem Volkswagenu ohledně emisí dieselových vozů z roku 2015, obchodní spory a zpomalující ekonomika ale mají negativní dopad na poptávku po autech. Automobilky Daimler a Volkswagen či výrobce součástek Continental proto ruší pracovní místa, aby snížili náklady.

automotoc.jpg

 

Automobilky také v současnosti vynakládají miliardy eur na vývoj čistších vozů, zároveň ale čelí novým poskytovatelům služeb, kteří nabízejí sdílení jízd. To je například společnost Uber Technologies, která má v současnosti stejnou tržní hodnotu jako Daimler.

Loňský prodej aut v Německu se přitom podle pondělních údajů zvýšil o pět procent na 3,6 milionu, což bylo nejvíce za deset let. Vývoz aut se ale za celý rok propadl o 13 procent na téměř 3,5 milionu vozů. VDA rovněž varuje, že letos by se prodej aut na německém trhu mohl snížit.

Americký výrobce elektrických automobilů Tesla loni v listopadu oznámil, že svou novou továrnu na výrobu elektromobilů s označením Gigafactory 4 hodlá postavit v Německu. Závod má zahájit výrobu v roce 2021 a vyrábět by měl až 500 000 vozů ročně.

automotod.jpg